School trip to Río Aguas/Viaje escolar a Río Aguas

Last Friday the students of 4 of ESO  and some of 3 of ESO C, accompanied by their teachers Raúl Sánchez and Pedro Cruz, went to the ecovillage “los molinos del Río Aguas”, to learn the different ways of carving the agave wood as weel as its use for creating many musical instruments. The chat was carried out by Timbe Shultz, the promoter and artisan, in English. After that, we hiked around the area along the natural landscape and to the depressed springs of river Aguas. It was all great fun.

El viernes pasado los alumnos de 4 de ESO y algunos de 3 de ESO C, acompañados por sus profesores Raúl Sánchez y Pedro Cruz, acudieron a la ecoaldea “los molinos del río Aguas”, para aprender las diferentes formas de tallar la madera de agave así como su uso para crear muchos instrumentos musicales. La charla fue llevada a cabo  por Timbe Shultz, promotor y artesano, en inglés. Después de eso, caminaron por el área a lo largo del paisaje natural y los manantiales deprimidos del río Aguas. Todo fue muy divertido.

Previous Image
Next Image