Let’s Make a Video!

Let’s Make a Video!

1º Bachillerato students at IES Celia Viñas were requested to make a video in English. In fact, they had to make an advert; they could show a particular item or an idea. They had to work in groups of three or four people. Subtitles should be written on it. This way, written and oral language have been used by them. It has beed good practice!

They have enjoyed making it and we (teachers) have been impressed by their creativity.

Have a look at some of them!

English Department. School Year 2017/2018. Prof. María José Garro Lara.

A los alumnos/as de 1º de bachillerato del IES Celia Vilas se les ha pedido que realicen una actividad consistente en crear un vídeo anunciando un objeto en particular o una idea. Se les sugirió trabajar en grupos de tres o cuatro personas. Se pedía que fuera atractivo y con subtítulos en inglés, de manera que tuvieran que utilizar el lenguaje oral y el escrito. ¡Ha sido una buena práctica!

Les ha gustado hacerlo y a los profesores nos ha impresionado su creatividad.

¡Mirad algunos ejemplos!

Departamento de Inglés. Curso 2017/2018. Prof. María José Garro Lara.