IMG-20190515-WA0034

MEETING IN ALMERIA: MONDAY, 6th MAY / ENCUENTRO EN ALMERÍA: LUNES, 6 DE MAYO

From  6th to 10th May, Celia Viñas high school, in Almería, has held the last meeting with students and teachers of the Erasmus K2 project «Mathematics Education through Sport», in which all the scheduled activities and cultural visits have been carried out successfully.
On Monday May 6th, 2019, the visit to Spain of the three European schools from Latvia, Poland and Slovakia participating in the Erasmus K2 Project «Mathematics Education through Sport» along with Celia Viñas high school in Almería started.
     Our school has organized  multiple activities in which students from the four countries have participated together:

• Guided tour in English by our students at Celia Viñas high school, which was named Andalusian Historical Institute from the administrative resolution published in BOJA March 1st, 2018.
  • Welcome and explanation of the activities that will be carried out during the week.
  • Reception by the school Headmaster.
  • Multimedia presentation about the achievements of disabled athletes in each country and about the activities in nature that can be practiced in each country as well as their health benefits.
  • «Tu cara me suena» contest played among the student teams of each country
  • Acrosport  exhibition and  Spanish music dance  by Spanish students
  • Group choreography of all the teachers and students participating in the project
  • Sitting Volleyball Championship among all teams

All these activities have served to promote the bonds between the countries, to learn about sport for disabled people and to emphasize with them, to value the practice of physical activities in nature and their health benefits and, all this, using English as the common language.

El lunes 6 de mayo de 2019 comenzó la visita a España de los tres institutos europeos procedentes de Letonia, Polonia y Eslovaquia que participan en el Proyecto Erasmus K2 “Mathematics Education through Sport” junto al I.E.S. Celia Viñas de Almería.
En nuestro centro se han realizado diversas actividades en la que alumnos y alumnas procedentes de los cuatro países han participado conjuntamente en:
• Tour guiado en inglés por nuestro alumnado del I.E.S. Celia Viñas, Instituto Histórico Andaluz, desde la resolución publicada en el BOJA de 1 de marzo de 2018.
• Bienvenida y explicación de las actividades que se van llevar a cabo durante la semana.
• Recepción por parte del Sr. Director.
• Presentación multimedia sobre los logros de los/as deportistas discapacitados en cada país y sobre las actividades en la Naturaleza que se pueden practicar en cada país así como sus beneficios para nuestra salud.

IMG-20190515-WA0030IMG-20190515-WA0029

IMG-20190515-WA0025
• Concurso de “Tu cara me suena” entre los equipos de alumnado de cada país.

IMG-20190515-WA0027 IMG-20190515-WA0026 IMG-20190515-WA0023
• Exhibición de acrosport y baile con música española por parte del alumnado español.
• Coreografía grupal conjunta de todo el profesorado y alumnado participante en el proyecto.
• Campeonato de Voleibol sentados entre todos los equipos de cada país.
Todas estas actividades han servido para fomentar los lazos de unión entre los países, aprender sobre el deporte en personas discapacitadas y ponerse en el lugar de ellas, valorar la práctica de actividades físicas en la naturaleza y sus beneficios para la salud y, todo ello, en lengua inglesa.